onsdag 22 januari 2020

Filmtajm! A.k.a. Movies BIG-time.


Bad boys. Fast bara på film förstås. Med Skäggstubb och allt annat än solsken i blick. Känner ni igen dem?


Jo, jag tänkte så här: Filmfestivalen med stort F är ju strax här, alltså Västsveriges stora filmevent står alldeles för dörren, och då borde jag göra något här hemma för att markera det.

Så, konstigt nog innebär det att jag plockar ur min fina festivalaffisch signerad Per Åhlin (2015) och väljer att plocka in en av våra oanvända vintage-affischer istället. (Och ja, den alldeles alldeles underbara filmen Shine har samsats med Per Åhlins klassiska filmfigur där bakom fuskglaset i den stora blå ramen).


Så vad ska vi då välja för "ny" filmaffisch att pryda hemmet med? Lite glada sk(r)attjägare kanske?


Eller några fler bad boys? Nä. Inte ens för kiltens eller Samuel L:s sexigare än sexiga knäns skull? Nä.


Det här är ju en riktig favorit. Det vet ni som har följt med här inne länge. Och ja, jag vet att det här numera är en väldigt kontroversiell skådespelare, men det spelar ingen roll, jag älskar ändå karaktären Prot - då, nu och för alltid.


Men det blev ändå den här. Ett riktigt eviga kvinnor-val. Eviga flickor i det här fallet. Britney Spears och co. Pasteller och bara armar känns ju bara vårigare än vårigt! (Och extra Britney Material på VHS & DVD...). Det var tider det, som mannen skulle ha sagt.


Nu gäller det bara att hitta en lämplig plats till den. Kanske står den ändå allra bäst här emellan kök och vardagsrum. I ett slags vägskäl. Där kommer den nog att trivas.

<3
/helena

ps Göteborg Film Festival 2020 börjar på fredag (24:e), men det har ni säkert redan koll på. Massa, massa film från stora delar av världen i många, många dagar och kvällar.

Såg att det bland annat blir ett Brasilianskt fokus. Bra bra, säger jag.

Och såklart var jag tvungen att kolla in vad de har att erbjuda i shopen i år. Massa godis för oss filmrävar. För oss frusna filmrävar. Halsdukar och mössor och årets festivalaffisch, av Karin Mamma Andersson, för att bara nämna toppen på/av godispåsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar