fredag 3 januari 2020

Här hemma - Årets åtta första


Nja, så där jättemycket läst blev det väl inte i helgerna, men lite historia runt julkalendrarna genom åren slank ändå in i min pupill. Och så är jag rätt nöjd med det här arrangemanget - det som ser ut som ett glas och en vattenkaraff, men i själva verket används som ljusstake (passar utmärkt till till exempel Gilleljus) och en extra vattenkanna.


Favorit-vintage-fåglar! Och den femgrenade julstjärnan höll sig faktiskt i över två veckor, som snittblomma. Fast nu är det bara de här två stjärtfjädrarna kvar.


Några av årets första solstrålar letade sig in i den gröna bokhyllan. Kanske ville de läsa en god bok? För visst måste väl solen vara läskunnig, den som verkar så varm och klok och medmänsklig och delande.


På bordet står årets coolaste och ljudligaste julkula - kabasan. Hur bra att bara kunna plocka upp sin snygga julkula och börja spela? Hur bra som helst!


I avdelningen ljusstakar-som-är-hur-snygga-som-helst-utan-ljus-i hittar vi de har granliknande. Som två upp-och-nervända barrträd. Den bästa sortens - den som aldrig börjar barra.


De här tre är också fina utan ljus, även om de är lite suddiga i kanterna just här. Tre visa män på väg mot den nyfödde. De, vi, närmar oss trettontider med stormsteg.


Hoppas att ert nya, fräscha vintage-år har börjat riktigt bra.

Mannen och jag vill önska er god fortsättning och en lång och skön långhelg.

<3
/helena

ps Kanske hinner jag titta till er en aning under helgen. Kanske hinner jag skriva något exklusivt till er. Vi får se. Sköt om er, hursomhelst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar