tisdag 26 april 2011

B-day


Vid mitt vardagsrumsbord sitter jag, just nu, och funderar på:
  • Bonbonjärer, som ser ut som frukt i formen, men som är fulla av godis. Gärna salt!
  • Babel, till slut strax innan påskhelgen var helt slut hann jag titta på Babel. Ett påskspecial om kriminalromaner, eller deckare om ni föredrar det. Jag säger bara Leif GW Persson! Intressant det här med hur det går mode i mord?! True-crime är, t ex, tydligen hett. Någon brist på material ifrån verkligheten verkar det ju aldrig finnas. Jag tänker på vad en av gästerna runt Daniel Sjölins digra bokbord sa; Att om hon hade kommit till sin förläggare med en sådan story som den i Knutby, så hade de aldrig gått med på att trycka den, eftersom den skulle verka alltför otrovärdig... Hm.
  • Böcker, det var den årligen återkommande Världsbokdagen i lördags, men det försvann nog lite grann i påskfirandets skugga, det blev lite äggrörigt skulle man kanske kunna säga, om man vill vara lite vitsig och det vill "man" ju...
  • Bibliotek, det känns som att det är hög tid för mig att återuppta min kärleksaffär med lånedisken. Det är alltför längesedan vi separerade nu, uppbrottet berodde mest på mig, lånedisken blev till slut sur på alla försenade böcker, men fick kanske njuta lite av alla pengar den tjänade in på mig?
  • Bloggandet, bilderna som ska föras över och sedan förminskas. Jag tänker på inlägget om böckerna som aldrig blir lästa, hur länge jag än sneglar på dem. Den speciella boken som har väntat på sin tur länge nu. Eller o-tur. Att den i alla fall är vacker att titta på, men det är ett annat inlägg det.

Jag funderar vidare på:
  • Belamrade bord, häromdagen när jag gick igenom mina kort, i jakten på de perfekta födelsedagshälsningarna, så var bordet så fullt med "grejer" så att t o m katten flydde!
  • Bananer, jag gillar dem bara när de är precis lagom mogna, det är en så kort period, tyvärr.
  • Bilderna, hur jag inte kan sluta fascineras av alla bilder. Oändliga i antal och variationsrikedom.
  • Barnen, känns bra att kunna hjälpa barnen. I alla fall lite lite.
  • Brickan, brickan med elefanter på väcker också ha-begär!
  • Bäckar, alla bäckar små. Ett litet bidrag genom varje kort, eller nål. Jag tänker att det ger lite extra skimmer åt de två födelsedagshälsningarna. En i fredags och en idag. Grattis!


Till slut tänker jag på:
  • "Bibliotek"- igen, men denna gången på bilden ni ser ovan, ett kort som avbildar en målning av Lars Lerin, som heter just "Bibliotek".
  • Borås Konstmuseum, som hade en utställning med nämnde Lerin, förra våren, som jag aldrig kom iväg på. Jag tänker på att det grämer mig än.
  • Bergsten som har gjort de finurliga små ansiktena, det kan ni läsa mer om här.
  • Bordet, vårt vardagsrumsbord, som jag köpte för mer än 20 år sedan och som fortfarande är alldeles för stort för vårt lilla vardagsrum. MEN att det nog är tur att det är stort, med tanke på allt som ska få plats här.


Det var nog bara det.
så hörs vi snart.
:)
/helena



ps FABRIKEN! är det alldeles belamrat med obelamrade och fullbelamrade bord idag.

2 kommentarer:

  1. Så fint å se bilder fra ditt rom og masse fine ting som begynner med B...!
    Jeg kom akkurat tilbake fra påskeferie og fant ditt innlegg med harekortet, tusen takk, det var kjempehyggelig!
    Ha en finfin dag!klem

    SvaraRadera
  2. Katrine: Hoppas att du har haft en skön påskledighet och är tillbaka i den "magiska bildvärlden" med ny energi! Tack själv, haren och åsnan och jag har haft en fin påsk tillsammans, ja och mannen och katten fick också vara med på ett hörn. :)
    /helena

    SvaraRadera