lördag 16 mars 2013

Äsch, säger vissa


Dagen blev inte riktigt som jag tänkte mig. Ni vet den där historien med vanten och att det inte ens blev en tumme - en sådan dag har det varit. Vissa dagar blir bara så.

Sedan funderade jag lite på melodifestivalen, inte för att jag tillhör de som har den allra kraftigaste mello-abstinensen idag, men ändå. Jag tittade lyssnade i alla fall på the grand finale förra veckan och blev trots allt inte helt onöjd med låten som vann. En helt okej låt faktiskt. Okej då, lite mer än okej är den allt. Men det var inte det som jag kom att tänka på, utan det var texterna. Orden. Kanske är det någon mer än jag som saknar riktigt bra svenska ord? Sådana ord som passar som hand i handske med varandra. Och musiken!

Så idag bjuder jag på en av mannens texter, med hans tillåtelse förstås. En av dem som jag tycker allra bäst, mest, om.





 
Mm, det finns väl inte så mycket mer att säga. Om dagen som varit.
:)
/helena

1 kommentar:

  1. Lyssna på den också:
    https://youtu.be/2UifX8GWHAg?si=HYiPdOXMvKURmc6S

    SvaraRadera