måndag 19 juni 2017

Älskar!


Sitter fortfarande här, orkar inte flytta mig ur fläcken. Ni får försöka stå ut med mitt köksbordsbloggande. En trött, trög start på midsommarveckan för mig. Kom på att jag aldrig har visat er den här vackra. Kanske den allra vackraste vintage-sak jag någonsin sett. 


Faller ju alltid som en fura för saker med blommor på. Som Nore från Gefle. Och den vackra vackra.


Prästkragar. Oändligt många, små handsydda prästkragar på en påse. En tygpåse med snörning inuti. Så att man kan snöra åt runt allt det viktiga. Runt allt som det alltid ska bäras runt på.

Den lilla påsen andas andra tider. Det blanka tyget under blombladen är så slitet. Skört. Blankslitet. Det hela bör hanteras med silkesvantar.

Älskar, älskar inte. 

Älskar!

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar