onsdag 20 februari 2019

High 5! vintage - Döda, levande, ting


De här två har jag just ställt fram i fönstret. Fönstren. Istället för en krukväxt eller två. Eller som komplement.


Kanske föredrar du en dammig dam bakom glas och ram? Och en platt pappers-diva-viva?


Jag rev i alla fall fram ett smärre korallrev, och gick sedan mental skallgång efter vad som skulle kunna bli snyggt i min favoritram med rutor runt. Vad skulle göra sig bäst bakom det bukigt buktiga glaset? Hittade något brokigt. Blad som inte kan vissna. Passar mig perfekt.

  1. Korall. De är väl fridlysta numera? På något sätt? På något bra sätt. Men vintage-varianter finns fortfarande kvar där ute. 
  2. Ramar. Vackra. Utsirade. Att använda till lite vad som helst.
  3. Utrivna boksidor. Det smärtar mig alltid att riva i böckernas dyrbara innehåll, men ibland gör sig delarna bättre var för sig. Det är bara så.
  4. Gamla motiv blir som nya i nya sammanhang. 
  5. Damm!

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar