tisdag 5 mars 2019

High 5! vintage - Nytt i kökshyllan


Eller nytt och nytt, snarare en slags nyordning. 

Men ommöbleringen, omplaceringen, av saker beror faktiskt på ett nyinköp. Ett nyinköp av en vintage-sak. En ganska så speciell sådan faktiskt. Som liksom krävde att saker och ting rörde lite på sig. En in och tio ut, ungefär. Plus en hel del omflyttningar. Fast, flyttar mina älskade vintage-grejer hit och dit och hit igen, gör jag ju då och då ändå. 

Som nu, när fiskarna är här. Mitt eget tecken. Då måste bara den blåaste Skansen-fisken få dyka upp på paradplats! I närheten av den ärvda vågen. Fisken måste ju ha en våg att surfa på, vetja...


Fåglarna, med krokiga papegojnäbbar, har stått framme länge nu. De trivs uppenbarligen här på översta grenen, förlåt, hyllan.


Mycket - allt - i hyllan är fint, bara att välja ut vilka fem man vill egentligen. Nästan allt är ju vintage. Bara en och annan grönsak och bok som är en aning, så att säga, fräschare än så.


Som sagt, svårt att välja. Just idag väljer jag vasen med iris. En av vårens kvinnligaste markörer, primörer.  


Och vem behöver inte en liten go nalle klädd i brumbrunaste glasyr?

<3
/helena

ps "fiskar naken". Jodå. Ett av månadens sökord, enligt statistiken. Haha. Undrar om det betyder att någon vill se fiskar utan kläder? Eller att man vill ha råd angående hur man lämpligast utför den ädla konsten att fiska, utan en tråd på kroppen. Eller... 

Hur som helst, eftersom I aim to please, så publicerar jag förstås en glad firre här och nu, och väljer att skriva ordet naken inte mindre än två gånger i mitt dyrbara ps. Alltså kommer hen som sökte på ovanstående två ord hitta hit nästa gång hen knappar in samma mångtydiga begrepp... 

Och då kommer hen förstås att bli superduperdundernöjd när hen stöter på min blåa val och sedan kan toppa det med en gullig nalle. Antagligen precis den typen av inlägg som hen var ute efter när hen sökte... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar