lördag 23 mars 2019

Jag bjuder på kul glass


Kunde först inte bestämma mig för vilken som såg allra smaskigast ut, men det är nog den här.


Eller ni kanske föredrar ljusare pastell?


Något för minimalisten?


För den något mer komplicerade?


Hursomhelst utgick jag ifrån en ganska enkel skiss. Drog några snabba streck bara. Och snurrade till det lite.


Sedan la jag till.


Och drog ifrån.


Här finns säkert något gott - och kul! - för nästan alla smaker. För pistageälskaren. Och päronfantasten.


Storstrut, för fin-i-kanten-smakare.


Vilken glad glass föredrar du, då? En helt frisinnad konformad? Eller en något mera traditionellt tyngd, liksom glassrånsinrutad?

Varsågoda, vårens kuligaste glass, i tio ganska olika smaker!

;)
/helena

ps Det är mycket, mycket sällan som jag försöker mig på konststycket, nåja, att skapa en bild utan att ha ett av mina egna foton som förebild, men plötsligt händer det! Fast jag inte kan rita så ritade jag, lite i alla fall, resten skötte datorn så bra så bra. Plötsligt kände jag bara inspirationen rinna till. Ungefär som saliven, när man försöker välja precis rätt kula till vårens allra godaste kulglasskombination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar