tisdag 3 september 2019

High 5! vintage - Hemsnickrad blandning


Här hemma händer något ovanligt: Jag försöker titta på tre skärmar samtidigt. Jodå. På en skärm leker Sheldon & co i Big Bang Theory med sin tidsmaskin, på en annan står det en älg i ett soligt skogsbryn. På den tredje gör jag något som börjat bli ganska vanligt här inne nu - jag temabloggar. Än en gång en High 5! vintage. Den här gången handlar det mest om...


...färger och mönster.


Om färger och mönster som matchar.


Och om att skriva sin egen saga. Lite så.

  1. Träfågeln är nog ingen septemberfrusen strandskata, men väl ett konsthantverk signerat Nils Strandin.
  2. En grön flaska. Flaskans form är formidabel, men inget slår solljusets väg genom glaset en vacker dag.
  3. Som en antik amfora. Nästan. Vasens mönster ser nästan ut att smälta - precis som jag gjorde när jag fick syn på den i second hand-affären den där gången för ganska länge sedan nu.
  4. Sagor i en sagobok med anor. Från Farmor, står det i den. Från Farmor till mannen. Eller snarare till den lilla pojken då.
  5. Fotot, på den saliga svarta katten i det gröna trädet, tog jag för så pass många år sedan att det borde räknas som vintage vid det här laget. Träd inne träd ute. Fint så.
  6. Eller om ni hellre vill räkna den lilla nyckeln istället. Som nummer fem, sex någonting. Funkar bra som bokmärke, bland annat.

<3
/helena

ps Snart får jag nog ta mig tid att göra en ny länklista över alla High 5! vintage-inläggen åt er. Snart, sa jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar