onsdag 18 mars 2020

Får jag bjuda på ett par par?


Det florerar så mycket där ute. Det snackas och spekuleras. Och visst, vi måste självklart få prata av oss och diskutera. Vi måste såklart peppa och tipsa varandra. Vi måste hålla ihop och leva på. Men. Det är så lätt att hemfalla åt svartvitt tänkande. Och att snacka en aning för mycket. 

Så om du, liksom jag, är liiiite trött på allt tjat, tycker jag att vi vilar i ett par bilder istället. Ett par par bilder faktiskt. Som jag hade tänkt spara på. Tänkt använda till annat. Men så går vi väl lite till kvinns - och mans - runt och funderar på vad just vi kan bidra med just nu för att sprida lite goda vibbar och runda mjuka ringar på vattnet, och då tänkte jag på bilderna jag jobbade med förra månaden. De med lite skoltema. Och på ett par bilder jag jobbat med mera nyligen.

Finns en del att säga om de här bilderna, en hel del tankar runt, men det ska jag inte göra nu. Nu ska vi vila rösten en stund och bara njuta av den där särskilt saftiga tuggan på äpplet.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar