torsdag 12 mars 2020

Testing, testing... Och tack!


Jaha. Då får vi se om den här bilden syns då. Har fått oroväckande rapporter och klagomål på att mina foton/bilder inte syns ordentligt i de senaste inläggen. Är det något Du också har märkt? Tråkigt i så fall, och jag har ingen aning om vad det beror på. Får kolla upp det. Tänkte i alla fall göra ett nytt försök så länge. Testing, testing liksom. Får väl beskriva bilden ovan för er, i detalj, i fall ni inte kan se den, menar jag.

I detalj var det ja... Kan bli jobbigt ju. För, som de flesta av er vet vid det här laget, är vårt hem fullt av just det - detaljer. Men vi gör väl ett försök. Vi befinner oss vid skåpet i sovrummet, som ni har sett så många gånger förut. Det som egentligen är en skänk, eller en buffé eller nåt. Ett sådant skåp som många förvarade sina textilier i förr.

Äsch, ni vet ju hur det ser ut ovanpå det skåpet, ungefär i alla fall. Med den gamla radioapparaten längst till vänster. En guldglänsande trave halvfranska band till höger. Selma Lagerlöf. Min gamla obrukbara gitarr på väggen. Utsirad glaslampfot. Det lilla växthuset innehållande delar av min pressglassamling. En rund brevpress. Ett tennfat. Ett gult ägg (smygpåskningen fortsätter...). Ett blått ljus i pressglasstaken. En träask. En fågel. Ungefär så.


Vi zoomar in. Här har vi blomsterflickan från 1930-40-talen-någonting, hon med sin eviga bukett i famnen. Här har vi pressglasvasen med violer på, och med mina två röda maracas i. Hattasken, den i trä. Utsirad och vacker och sprucken av tidens tand. Och lite annat smått och gott. Och en tillfällig gäst. Ett gratulationskort fullt med tulpaner på. I sprakande färger.

För jag vill också passa på att tacka alla som uppvaktat mig på min födelsedag. Tack! För alla kort och emojis. Tack för trevliga telefonsamtal, kramar, hälsningar och glada tillrop.

Särskilt tack till er som satt in pengar till välgörenhet i mitt namn. Det uppskattas verkligen, och kommer förhoppningsvis till nytta för någon som verkligen behöver det.

Tack älskling för pussar och gitarrspel! Tack för sång och musik och filmupplevelser och god mat - och ändå godare efterrätter! Och tårta!

Tack allihop.

<3
/helena

ps Nu måste jag ägna mig åt att förstå vad som händer med bilderna på den här bloggen. Hoppas att de två jag lagt in ovan syns. Åtminstone någon av dem. Annars ser det ju faktiskt ut ungefär som på bilden från i måndags, även om jag har hunnit arrangera om de älskade tingen en aning sedan det fotot togs. Scrolla er bakåt till måndagen den nionde mars, om ni vill. Eller länka er bakåt här. Om nu den bilden fortfarande syns, vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar