onsdag 4 mars 2020

Konsten att smygpåska


- En hel månad utan lov. Det var mannen som sa det, till eleverna i tvåan, tror jag. Han vikarierade och de vände blad i almanackan tillsammans. Hoppas att de inte tappade sugen helt då, tänkte jag. Men det är nog ingen fara, för förhoppningsvis får de mer tid att längta till påsklovet när det ligger lite längre fram. Dessutom har de visst en eller annan studiedag på g.

Jag däremot, jag kan inte vänta. Varken på påsken eller något annat. Allt nu! Hehe. Nej då, inte riktigt så, men man kan ju smyga lite. Bara ta fram ett av de där faten man har. Ett som man hittat second hand. Ett som inte är värt något speciellt i pengar, men ändå är väldigt fint. Kanske ett i tenn, det har ett sådant djup i den grå nyansen.

Sedan fyller man på med en kontinental, oansenlig tupp och med...


...ett knoppande ägg!

Ungefär så går det till, när man smygpåskar.

<3
/helena

ps Jo, det var mest det jag letade efter i prylgarderoben häromdagen - bortglömda påsksaker. Och som jag hittade. Det här rosiga ägget i porslin till exempel, det hade jag nästan helt glömt bort. Bra sak ändå ibland - att ha kort minne. Man blir ju så glad när man blir påmind!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar