lördag 12 september 2020

Här hemma - några sekunder sol


Tänker på den lilla mannen med sin segerkrans på ett viktigt symboliskt sätt just nu: Black Lives Matter. Alla liv räknas. Alla färger räknas, hela regnbågens. Och det gulblåa tillhör alla oss som gillar de två meningarna.


Flugan satt lugnt kvar på sin bokhög, medan jag sprang runt som en skållad råtta när fem solstrålar letade sig in. Fick bråttom värre att passa på med fix och trix inför ett par foton som krävde mer ljus. Fångade det här flugfotot till er liksom i flykten. ;)


Ska strax stänga av här och umgås med min underbara man, som väntat tålmodigt hela eftermiddagen på att jag ska bli klar. Vi ska visst se någon bra film här på kvällskanten. Men först vill jag visa er en sak.


Jag gjorde en bild på kvinnotema tidigare. Satt och jobbade med den en god stund, långt efter mörkrets intåg i hemmets vrår. Just den bilden bygger inte på något foto och krävde därför bara artificiellt ljus. Den kommer snart in hit. Vänta bara, några sekunder, så kommer den!

Sköt om er.

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar