tisdag 1 september 2020

Stjärnklart!


September. Det vackraste namn en månad kan bära? Ja, jag tror faktiskt det. Dess inträde fick mig att börja tänka i långa elliptiska banor. Tänka på hur smått underbart det är att höstmörkret kommer låta oss umgås en aning mer med stjärnorna framöver.


Kom att tänka på hur de alltid har gäckat och förfört oss människor. Med sin charm och sin lyskraft. Så då blev jag tvungen att skapa några egna stjärnbilder, förstås.


Så här kommer en liten stiliserad stjärnparad, till sensommarens och septembers ära - varsågoda!


Bara en stjärnbeströdd rad till? Nej, många fler, vänta bara.


Visst har man en känsla av att de alltid verkar ha det så kul där uppe? Oavsett om det är natt...


...eller dag.


Fast jag antar att de inte heller har det så lätt alla gånger.


Att de råkar ut för små plumpar i självaste rymdprotokollet då och då. Mellan månvarven, menar jag.


Men oftast verkar de ju ha stenkoll på läget, lite så där ifrån ovan. Känns skönt att de ser ner på oss. Helt utan att verka särskilt fisförnäma. De blinkar bara till oss ibland, som om de vet något vi inte vet.

<3
/helena

ps Anyway. Milky Way. Allra först kommer ändå hjärtat, oavsett vilket namn månaden råkar ha. Och just precis idag, den första av många fina och givande septemberdagar - hoppas vi - fyller min egen stjärna och hjärtevän år - GRATTIS ÄLSKLING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar