tisdag 29 maj 2012

Ett iskallt inlägg


Utanför har det svalnat. Härinne kräver vardagen min uppmärksamhet på ett odelat sätt som jag har en del att säga om. Muttra om. Så dagens små korta ord är kanske inte de hetaste i sta'n, men välmenade. Jag längtar in hit, mest hela tiden. Foton finns tagna för ett par lite roligare inlägg än det här, men tvätten tvättar inte sig själv. Det hjälper inte hur jag än gnuggar mina telepatiska tinningar, högarna av kläder ligger ändå kvar i sina otvättade högar. Känns inte de här orden som en repris? En veckoligen återkommande repris är väl vardagshögarna för fler än mig kan jag tänka. Tröstterikt på något sätt, men likafullt trist.


På vägen ut till tvättstugan kan jag i alla fall slänga ett par längtansfulla blickar på den där gamla pingvinpocketen. 'Plays unpleasent' av Bernard Shaw står i hallen och väntar på bättre tider. Och på att den ska sluta lukta mögel. Det gör den nog aldrig, för den har huserat där, i hallkarantän, i flera månader nu. Den är tydligen en del i en jubileumstryckt serie. 1946 står det inuti och att herr Shaw firade nittio år just det året. Om jag nu slarvläser engelskan rätt, när jag har gradtal och sortering av en miljon olikfärgade plagg i huvudet samtidigt.


Så tyvärr ingen tid för länkning eller utvikning nu. Invikning i garderober väntar däremot, så småningom. Suck, men jag överlever. Nog.

:)
/helena



ps Mors dag är visserligen över för i år, men kika gärna lite till på den söta bullätande Mannen, om ni inte måste mata den ständigt hungriga tvättmaskinen, just nu, alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar