lördag 26 maj 2012

The F-word


Idag var det meningen att jag skulle redovisa min poetiska ordläxa. Men helt plötsligt har hela långa dagen gått och jag sitter och tittar på några ryska party?-gummor just i detta nu. De bakar på scenen samtidigt som jag har bakläxa... Ha, ha, lite kul ju!


Orden har tumlat runt i min skalle fram och tillbaka, så visst har jag fått lite gjort, särskilt bra går det att kombinera ord med varandra när huvudet sköljs av vatten. En orddusch. Men inget har kommit ner på papper än. Ska vi säga att vi ger det några dagar till? En vecka? Jo så gör vi.


Nu ska jag öva på något annat, något jag inte är så bra på. Att koncentrera mig på en sak i taget.

vi hörs, någonstans P.L. Post Loreen.
:)
/helena



ps Skylten? Den finns på riktigt. På vägen till ett av mannens jobb. Jag får passa på att be bilarna bakom oss om ursäkt, för att jag 'kastade' mig ut så hastigt och fångade detta lilla ord i flykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar