torsdag 17 maj 2012

Tankar som flyger & far


Hereafter. Ska ni se en enda film i helgen, så se Hereafter. Ni kommer inte att bli besvikna. Clint Eastwood svingar sitt regissörstrollspö och ger oss en svindlande vacker, rörande, engagerande film. Vi får träffa tre olika människor på olika platser, både i livet och på jorden. Bra skådisar! Matt Damon har, efter mycket slit, till slut jobbat sig upp på min favoritlista. För han var ju så bra i den här fantasieggande New York-hyllningen också! Om ni skulle vilja se TVÅ filmer i helgen alltså. Och inte kan få nog av Mr Damon.

Vill ni se ännu mer fantasifulla bilder? Då kan jag rekommendera ytterligare en bra film. Men utan den gode Matt D. Det gick bra ändå. En film full av häftiga bilder. I rasande fart. Till skön musik. Musik som dessutom fick mig att glömma den där superjobbiga låten som jag har haft på hjärnan ända sedan i morse. Usch. Den är ju inte ens bra. Mest äcklig.

Borde sova. Verkligen. Men tankarna vill inte ligga still. De bara vrider och vänder på sig. Så jag tittar in till er en liten stund. En något osammanhängande stund är jag rädd. Men i alla fall.


Vi är säkert många som sänder våra varmaste tankar västerut idag. Till våra tappra grannar. Hoppas att de känner att de kan fira på ett bra sätt. Jag tror att de behöver det, som motvikt.
Öh...öh...öh... Ha den äran! Eller hur man nu säger. :)

Om bara några timmar vill jag gå på loppis. STOOR loppis. Tror ni att jag orkar det? Hm.

Och så skulle jag vilja hinna titta runt till er. Mina favoriter. Det var alldeles för längesedan som jag hann göra en längre webbtur nu.

Vad ska ni göra? Något kul? Hoppas det.


vi hörs.
:)
/helena



ps Den där tavlan ja. Ni har kanske sett den skymta förbi förut? Jag tycker så mycket om den. Inte på grund av det eventuella religiösa budskapet, snarare trots det. Jag ser den mer som en bild av miljön. En bild av hur vi borde värna miljön. Hålla jorden lite i handen. Lagom hårt. Och vara lite snällare mot den. Handla lite mer på loppis kanske? Så att vi får ha den kvar. Ett tag till. Jorden vi ärvde. Lunden den gröna. Änglamarken. Himlajorden. Som Taube skulle sagt. Och mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar