fredag 26 juni 2020

Det är väl klart att jag inte kunde slänga den här photoshopade flätan


Dagarna kommer och går. Mannen trängdes - nej inte trängdes, det vet vi ju att vi absolut inte får göra längre - men han såg att det var fler som visste att det var en viktig dag idag. När han var i matbutiken igår alltså. Då överhörde han att det var någon mer som skulle köpa chokladpuddingpulver. För det är ju en livsviktig dag idag - chokladpuddingens egen dag! Fast vi fuskade lite, åt våran redan igår. Tjuvstartade, kan man nog säga.

Nåväl. Dagarna går, som sagt. Om mindre än sex månader är det jul igen. Och jag kunde givetvis inte slänga det där överblivna julkortet (som låg i en av pappershögarna som jag rensade bland för någon månad sedan eller så). För att det är så gulligt (får man säga det om saker man gjort själv? Ja, det är klart att man får!)

Eller gjort och gjort. Det är två hantverkstillverkade trätomtar som vi skannade in och fixade till. Gillar särskilt att en av de två flätorna som sitter på framsidan trollades bak till ryggen på tomte-nissan. En gång under bildredigerandets mer tidiga dagar.

Med dessa små tomtar, och en av mannens otaliga små trudelutt-kladdlappar, önskar vi er en bra start på denna varma helg!

<3
/helena

ps Puh. Termometern visade över trettio grader när mannen steg in i hallen nyss. Som ett rykande värmemoln kom han hem från vardagsveckans sista utomhusspelning bland våra äldre och funktionsvarierade medmänniskor. Visst är det varmt, men ibland är det ändå skönt att påminna sig att kyla och vinter bara ligger ett par månader bort. Själv har jag verkligen blivit bättre på att njuta med åren. Numera gillar jag alla årstider lika skarpt. Det allra bästa är att de skiftar. Bäst att passa på att njuta medan det som pågår pågår, liksom. Om ni förstår hur jag tänker här? Och, det är jag tämligen säker på att ni smartisar gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar