måndag 22 juni 2020

I stövelskaften


Hoppas ni inte är alltför nerkörda däri, i stövelskaften. Jag menar, på grund av väder och vind och regn och rådande omständigheter. Jag hoppas ni fick en fin midsommar ändå. Trots allt. Med sång och musik och mytisk naturkänsla, precis som det ska vara. Kanske dök Näcken upp i bäcken? Eller ett skogsrå på tå? Vad vet jag. ;)

Om de som varit snälla, och skickat digitala midsommarhälsningar till oss, tycker att vi varit lite trista som inte svarat, så förklarar vi det med nedkoppling. Total nedkoppling - och avkoppling - i helgen. Det handlar inte om nonchalans eller otacksamhet, bara en helt analog helg för vår del.

Det var faktiskt meningen att jag skulle fått ett fotojobb gjort ändå, men så blev det inte riktigt. Vi hittade inte dit?!? Haha. Jo, det är sant. Vi körde lite vilse där på landet. Och tur var väl det, för jag hittade en massa annat att fota. Det mesta nu inplanerat för kommande utflykter här i vår mycket varierade och vackra Västgötabygd, men också något litet som fastnade på bild redan nu i helgen.

Och så hittade vi till ett helt livsverk därute i vår storslagna, gröna hage. En man med ett brinnande intresse för naturen och växternas artrikedom. Honom och det berättar jag säkert mer om en annan gång.

Sköt om er.

<3
/helena

ps Publicerar strax (inom en timma skulle jag tro...) lite skavt och nött och slitet och annat på vintage-tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar