fredag 26 april 2013

TÄVLING!! - för alla med barnasinnet kvar!


Nu mina vänner, är det dags! Vi piggar upp oss med en utlottning/tävling!


Häromdagen var det världsbokdagen och då nämnde jag något om det. Nu har jag grävt djupare bland mina foton, i mappen som jag döpte till; "Alla vill väl läsa?!" i början av veckan. Och ur den trollar jag fram lite bilder på Michael Morpurgos bok; "Kaspar: en kunglig katt". Det är den ni kan vinna. Om ni har tur.

Men vi tar det ifrån början. I höstas någongång hade mannen turen att "ärva" ett antal recensionsexemplar av - mestadels - ungdomsböcker, av den snälle Herr Tidningsrecensenten. Ett arv att förvalta minsann, på bästa sätt. De flesta böckerna kommer vi att använda som uppmuntran, i vårt arbete med att försöka främja ungdomars utvecklande av sitt eget skrivande. Och sedan jobbar vi vidare med tanken att man därefter även ska kunna prova att framföra sina egna alster, och annat, inför en publik.

Ett exempel på sådant arbete är den poesitävling vars bidrag jag har publicerat lite pö om pö - och fortfarande har några kvar att publicera! - här på eviga kvinnor-bloggen, under höst- och vårterminen som pågår. Här! hittar ni den senaste publiceringen, om ni blir nyfikna, och vill läsa poesi.

Till saken! Bland dessa "ärvda" ungdomsböcker finns det ett antal barnböcker också. Bl. a. den nämnda boken om katten Kaspar. Så då tänkte jag så här - efter att ha rådgjort med mannen - att vad kunde passa bättre att lotta ut/tävla om här hos mig än en bok som handlar om en händelse som hände för längesedan? Och som dessutom handlar om en katt? Inget förstås.

Men eftersom alla vill läsa, så nöjer vi oss inte bara med en bok! "En bok om längtan lika vild som havet ...", står det på baksidan av Kathi Appelts bok; "Flickan och havet". Den har ni också chansen att vinna! Två böcker - två vinnare!


Två böcker om dramatiska händelser. Om sorg och längtan. Om livet. Det är vad ni kan vinna. Så ta nu chansen - barn i alla åldrar! Ja, åtminstone vi barn mellan 10 och en sisådär 105 år. För jag tror bestämt att de passar alla oss vuxna barn också. Varför inte passa på att högläsa lite för varandra?

Ni behöver bara lämna en kommentar, så blir ni automatiskt med i tävlingen, och om ni vill berätta om en bok som har påverkat er starkt, en bok som ni aldrig kommer att glömma, så vore det kul. Barn- eller vuxenbok eller mittemellanbok. Vilken bok som helst. Eller någon annan typ av läsning kanske? Ett blogginlägg? De två som kommenterar på det sätt som påverkar mig starkast - vinner! Klart som korvspad.

Tävlingen är öppen för alla som har en adress i Sverige, dit jag kan skicka er eventuella vinst.

Om ni hellre vill mejla, så hittar ni mejladressen ute i högermarginalen, under den oskuldsfulla katten. (Inte den svarta - den andra)


Lycka till! Två veckor har ni på er, lite drygt. För vi säger väl att tävlingen pågår till och med söndagen den 12:e maj. Jo, så säger vi.


OBSOBSOBS! Jag förlänger tävlingsperioden till den 27:e maj. Pga att jag inte hunnit göra så mycket reklam för att den pågår och på grund av litet intresse? Två!? ynka mail har jag fått. Så, kom igen nu. Kommentera eller maila och vinn en bok!


Utlottningen är klar! Det blev Emilia & Sarah N. som mailade in och berättade om några av sina bokpassioner och därigenom fick varsin "havsig" bok skickat till sig. GRATTIS!

:)
/helena



ps Här! och Här! hos adlibris kan ni läsa lite mer om böckerna om ni vill. Och kanske provläsa ett par sidor också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar