måndag 18 november 2019

Advent - ett inlägg i fyra delar, del 4


Nu har ni sett den här lite väl blågula adventsljusstakevasen lite väl många gånger va? Jo. Ja. Yes. Men jag tyckte att vi behövde en på tvären också. Och en påminnelse.

En påminnelse om att komma ihåg att släcka ljusen också. I tid. Nu när tusen, tusen adventsljus och andra ljus och minst en miljon juleljus tändas måste vi komma ihåg att släcka dem också.

Och! Att kolla att brandvarnaren fungerar. Byta batterier om så behövs. Bara en påminnelse. Den kanske viktigaste påminnelsen i adventstider, förutom att komma ihåg att äta för många pepparkakor.

:)
/helena

ps Själv brukar jag ställa mig och titta på den, precis innan jag ska gå och lägga mig. På brandvarnaren alltså. Blir så glad när den blinkar piggt och tyst till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar