tisdag 20 augusti 2019

High 5! vintage - Kolla, jag kan trolla!


Men se där, här dyker det ju upp ett par saker till.


- Vad är det där för en svart blobb? frågade mannen när han såg gårdagens teaser-bild. Haha. Blobb? Haha.


Det här inte heller någon blobb, det här - kan jag bekräfta med säkerhet - är en form i form av en kräfta.


Sådärja. Ännu en High 5! vintage framtrollad ur den svarta blobben!

  1. Stor, rund hästsko. Upphittad i en lerig åker. Värsta, bästa rostigaste skon.
  2. Liten, rund och go'. Ett saltglaserat Höganäskrus. Påminner om Strindberg och Hemsöbornas välkända inledningsrader.
  3. Form för paté? Eller gelé? Eller nåt. Finaste säsongsmönstret i alla fall. I kräftans tecken, fast ändå inte.
  4. En hög hatt. På var nobel mans huvud, en gång i tiden. Numera mest något kul att trolla fram saker ur.
  5. En riktig stjärna - den lilla ryamattan. Fast fasen vad ryor fäller. Dammsugaren blir ju rätt lätt mätt. Egentligen tycker jag att den är för fin för att ligga på golvet, men vad ska man göra när man inte har några väggar över? Jag bara undrar.

<3
/helena

ps På tal om gårdagens teaser - och inspirationen till de här bilderna och de bilder jag spar till framtida ändamål - kan jag rapportera att Sverige har tagit en EM-lagmedalj i dressyr! De rider in för att hämta sina åtråvärda bronsmedaljer as we speak. Så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar