lördag 31 augusti 2019

High 5! vintage - Det är saligare att giva


Bara ett snabbt hej här. Och en önskan om en trevlig helg och så. Men det har ni säkert redan, för helgen pågår ju för fullt.


Ingen riktig high 5! vintage heller, bara ett par snap shots på några grejer som inte längre är mina. Skänkte dem till Myrorna igår, känns bra. Helst ska man ju skänka något riktigt fint. Bra grejer liksom. Sådant som man vet att någon annan kommer bli själaglad att hitta där ute i second hand-djungeln. Sådant som man nästan inte vill bli av med, egentligen. Sådant som det nästan gör lite ont att skiljas ifrån.

Och så känner jag faktiskt för den lilla tennkandelabern, men jag har ju två andra som jag hellre vill behålla och den här hittar ingen bra plats här hemma och då tycker jag det är bättre om den kan komma till nytta i någon annans hem istället. Puh, lång mening där...

Gillar att föreställa mig hur den står på någon annans bord. Hemma hos någon med en mer minimalistisk stil kanske? På ett vitt bord, tillsammans med x antal kivi-ljuslyktor i klarglas? Ja, varför inte. Eller så står den på en köksö med lyxig marmortopp - i min fantasi alltså. Omgiven av höstens nyskördade grönsaker, som ligger där på den blanka ytan, färdigansade och skalade. Redo för en matig sallad och en mustig paj, kanske. Eller så hamnar den i en Villavillerkulla-villa, där saker är lite mer uppochner. Mer vilt än tamt. Där skulle den också kunna passa in. Lätt. Tillsammans med ett helt menageri av andra ljusstakar, på ett långlångt långbord. Tänker mig ett glatt rövargäng som sitter och dricker vin ur färgglada remmare där. Och någon annan som sjunger tillsammans med en karaokemaskin. Samtidigt. Högt och falskt och långt in på småtimmarna. Lite så. Med socker på.

Hursomhelst. Det här skulle ju bara bli ett snabbt hej, var det tänkt...

Och en önskan om en fortsatt trevlig - och givande - helg!

:)
/helena

ps Men ska det inte vara fem saker i en High 5! vintage? undrar säkert vän av ordning nu. Jo, självklart. Men en grej var inte per definition vintage, och en annan grej matchade inte de övriga alls, så därför är det bara fyra saker på bilderna, fast vi skänkte in sex grejer.

Ser ni inte den fjärde, säger ni? Då får ni väl titta en gång till då. Mera noggrant. Luta er en aning längre fram. In mot skärmen.... Akta näsan bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar