torsdag 24 februari 2022

Är ni redo för ägg, eggs, hens och en och annan kyckling?

Vi börjar enkelt. Mjukstartar med en liten höna. 

Vi fortsätter med den ständiga frågan om vilket som kom först. Här kommer i alla fall ett ägg som tvåa.

Bli nu inte helt knäckta, bara för att äggen råkar vara det. Häpp!

Den här lilla gulliga, den gjorde jag med några alldeles speciella i åtanke: Alla barn som drabbas av de vuxnas konflikter och krigshandlingar. Den här gullhönan är särskilt till dem. Alla oskyddade, oskyldiga små där ute. 

Det smyger sig in ett monster bland mina nyskapade påskbilder. Med ägg-stra lysande ögon. Eyes like eggs. 

Det är något organiskt över den här versionen. En biodynamisk liten krabat? En bi-odlande höna-pöna?

Lite blått och flott. Även om mina ägg verkar lite arga. Agg. Men de glada prickarna finns ju där också.

Lite gult. Några fler små prickar, några frön att picka.

Än är det långt till den gulaste av högtider, vi hinner säkert bli trötta på det där på-ordet innan det är dags.

Men jag ville ändå bjuda er på några alldeles färska påskkort som jag och datorn har knåpat ihop. Och ja, det här är precis samma som det ni såg i början, men här är känslan något lugnare och mer nedtonad. Med ett litet lila ägg. 

Lila är visst modernt, igen. Eller var det i höstas? Vem bryr sig. Lila är ju alltid fint. Särskilt syrenlila, vetja. Och violett.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar