fredag 18 februari 2022

Ett nymålat hus, bland annat.

Hej på er. Ett snabbt hej här från mig. Snart ska vi fika lite. Och ta del av det fortsatta medaljregnet, hoppas vi.

Innan dess vill jag bjuda er på något, något litet bara. Två av våra små miljödebatt-målningar. De två senaste. Se om sitt hus, kallar vi den till vänster. Kanske är det en människa? Kanske är det ett hus? Lite både och?

Årets första semlor är avnjutna i veckan, men vad är det roliga med att visa upp ett par semlor, på samma sätt som alla andra brukar visa upp ett par semlor vid den här tiden? Ett billigt lågsäsongshus däremot, det känns lite kul. Mannen äter upp en hel gavel här. Eller nej, han orkade nog bara en halv.

Nu ska vi fika, igen. Och ta medalj, igen. Jodå.

Sköt om er.

<3

/helena

ps Det är tråkigare än trist att snacka om tidsbrist, men faktum är att jag inte hinner någonting just nu, OS var absolut inget jag hade tid med nu, egentligen. Och absolut inte ett så här spännande och framgångsrikt OS. 

Men det känns lite väl bortskämt att klaga på tidsbrist när man själv har valt att heja på våra underbara atleter!

Med det sagt, vill jag säga att det är mera på gång in hit, bland annat några fler av våra målningar - de är på g, färdiga och inskannade. En hel del annat blogg-godis ligger också här och frustar i startgroparna.

Om ni hinner, får ni ta del av det, snart. Bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar