onsdag 23 mars 2011

Ett par hundar istället!


Befinner mig djupt begravd i hushållssysslor mest hela dagen, så då tyckte jag att det kunde passa bra med ett par bilder ifrån köksregionerna. På så sätt kan ni, nästan, hålla mig sällskap. Alltid kul med lite sällskap!

En underbar blå/vit, engelsk skål var väldigt nära att hamna härinne idag, men så såg jag att katten skymtade förbi där i bakgrunden på bilden, så då lät jag bli. Varför det då? tänker ni nu. Katter är ju så söta och måste få synas i ett inlägg då & då, det är deras plikt och vår skyldighet som kattägare att visa upp dem! *ler* Visst ni har rätt... för det mesta. Bara inte just nu. För precis när jag hade tryckt på "markera bild", ja, den med blå/vit skål + katt, så behagar den "bildsköna" katten krafsa på dörren och uttrycka sitt allra mest missnöjda jam. Alltså, bara att pallra sig ut i köket ock servera den ljudligt hungriga fröken Katt, eller Fru ska vi kanske kalla henne, med ålderns rätt. Det visade sig att det fanns saker att sanera i hemmet, när jag gläntade på nästa dörr. Mer ska jag inte orda om det. Sanera är inte ett av de där orden som man gärna ordar om. Så nu är jag, lite, sur på katten. Därför får ni inte se den blå/vita skålen.


Nu måste jag strax dyka ner i hushållssysslorna igen. Är ni sugna på lite mer läsning och missade förra veckans kärlekshistoria, mellan mig och min gröna Hulk, så klicka gärna in er Här! Vill ni bara titta på lite fler bilder så kika in på gårdagens konstrunda, den tjuvstartade faktiskt redan i förrgår. Scrolla ner bara, inga konstigheter alls, bara lite konst.


Så hörs vi snart igen.
:)
/helena



ps Lite lustigt att någon hade fått upp min sida när denne någon hade sökt på "nittsjö spätta", inget konstigt i sig, men just idag?! Igår var jag nämligen "tvungen" att kompensationshandla en vas på Myrorna. Ni minns kanske att jag var så missnöjd efter att ha varit där i fredags och köpt för mycket... Så vad kan då vara mer logiskt än att gå dit igen, bara ett par dagar senare och handla mer... Inget? Jaså, säger ni det, vad bra. I alla fall där fanns just en Nittsjö-vas, så fin, så fin, med en liten fågel på, i perfekt skick, nästan som ny. Så då köpte jag den, som kompensation... Visar den snart, på en blogg nära mig och förhoppningsvis er!

pps När ni får se den blå/vita skålen? Vet inte. Ni får väl fråga katten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar