måndag 21 mars 2011

Med ögon känsliga för grönt


Efter att ha skrivit om den här inledningen ungefär 20 gånger vid det här laget, så är det bara att konstatera att idag är ingen bra dag för utsvävande ordkonst. Lite synd med tanke på att jag hade tänkt att skriva något riktigt målande om tavlan som hänger på min vägg, men idag får vi kanske testa den där gamla tesen om att en bild säger mer än....

Jag provar med stödord: 
  • Mina föräldrar & jag
  • På auktion
  • I 10-årsåldern
  • Blyg
  • Mamma ropade in
  • Till mig
  • En tavla - i grönt!
  • 30 kronor.
  • På min allra första auktion

Se där, de bar, de ibland så motsträviga; orden.


vi hörs, när bokstäverna vill samarbeta igen.
:)
/helena


ps E. Fagerkvist, signaturen i hörnet längst ner till höger. Jag har googlat det förr, gjorde ett nytt försök ikväll, förgäves- igen. Det ligger nog inga dolda miljonbelopp gömda bakom de flyende penseldragen, på min allra första tavla. Hittar en Fagerkvist, men han hette Thor, inget E i förnamnet så långt ögat kan nå. Han är/var nog ingen kändis, eller hon, den mystiske E. Min lilla investering är nog fortfarande värd sina modiga 30 kronor. Men vilken investering! I 30 år har jag fått njuta av de ständigt grönskande träden. På min vägg.

2 kommentarer:

  1. Nu är jag tillbaka efter lite bloggvila. Roligt att titta in på din blogg igen. Härligt med grönt och tavlan är jättefin, du är så duktig på att skriva hela tiden och det är roligt att läsa dina tankar och ordformuleringar. Nästa gång vi åker förbi dina trakter hör vi av oss, vore kul att ses:)

    SvaraRadera
  2. Cinna: Välkommen! Och tack! Vi ses. :)
    /helena

    SvaraRadera