onsdag 30 mars 2011

Eternal. Marriage. Dark car.

Yes, Yes, Yes!
Vi var där!

Här skymtar ett foto med favoritmodellen; Carolina

Rymd och ljus i lokalen
Byggmaterialet utanför ser, nästan, ut som en installation i sig
Marriage, kallar Edenmont detta verk
Vi kikade lite på de andra utställarna också
Bl a  Johannes Nyholms omtalade "Las Palmas"
En hund vaktade utgången
Hejdå, Nathalia! Jag hoppas att vi ses igen!
Jodå, vi var de sista kvar, förutom Securitas då...
På vägen hem kände jag mig så inspirerad, allt såg vackert ut! Byggnadsställningar? Ja, de också!
Hungern drog oss och bilen tog oss mot centrum och jag tog ett sista konstnärligt?! foto för kvällen



Kul med utställningar där man får fota!
Även om webben, redan, är full av Nathalia Edenmonts bilder. Bilder som inte lämnar någon oberörd.

Många berörs/upprörs särskilt av hennes djurfotografier, ofta föreställande stympningar av olika slag. Grymt? Ja, men vi får se djuren, försökskaninerna, genom Edenmonts lins. Fotografier som utgör en viktig del i debatten; djur - människa.

Har ni möjlighet att gå och titta på denna fantastiska, men inte helt okontroversiella, fotografs utställning så gör det, men ni måste skynda dit för detta är sista veckan som den pågår. Här i Borås.


Vi hörs.
/helena



ps Jag längtar efter att titta runt bland alla mina sköna favoritbloggar, blir nog, tyvärr, inte mycket tid till surfing idag... mest dykning är jag rädd. Djupdykning ner i den stora tvätthögen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar