onsdag 16 mars 2011

Min skyddsängel heter Kalle.


Det känns som att vi behöver dem mer än någonsin, med alla oroligheter runt om i världen. Jag önskar framförallt att alla utsatta där borta i Japan hade en nu.

En skyddsängel.

Om man sätter näsan tätt intill hans färgglada vingar, så känner man en svag, svag doft som av fisk. Jag gillar det! Det passar mig som fisken i vattnet. Han, ängeln, står i köket, där kan han vaka över mig ofta... och länge.

Jag tänker på alla kreativa människor runt om i vårt land, ja runtom i hela världen, när jag studerar hans något rustningslika plåtkropp och hur fint och bra det är när man kan skapa något nytt, unikt av det som många kallar skräp. En del väljer att, istället, kalla det arbetsmaterial! Heja!

Maria Öqvist Öhman heter den kreativa upphovskvinnan bakom ängeln med kaviartubsvingar. Hon har många strängar på sin kreativa lyra. Gå gärna in och titta här:  http://www.jagblommar.se/  Konst och hantverk av alla de slag. Där kanske du, också, kan hitta dig en alldeles egen, unik skyddsängel eller något annat som du tycker om. Tack Maria, den blev så fin! Visst ser den ut att trivas där på min köksskänk?


Ta hand om er, så hörs vi snart.
/helena


ps Skickar ett litet rött, konserverat hjärta till mannen också... Tack för min fina födelsedagsängel... även om jag fick beställa den själv. *ler*

6 kommentarer:

  1. Hej Helena! Tack, så fint du skrivit.
    Jag tror också att vi kan behöva änglar runtomkring oss, både de i plåt och andra som man kanske bara kan förnimma som en stilla vind när de far förbi...

    SvaraRadera
  2. Maria: Ja, de flesta skyddsänglars framtoning är nog lite subtilare än min Kalle, men å andra sidan finns det nog få som är miljövänligare än "vår gemensamme vän". :)
    /helena

    SvaraRadera
  3. ser ju bra ut detta. fungerar.

    mhh mystery surfer - free of charge

    SvaraRadera
  4. mystery surfer: Tack. Och tack igen för min ängel, du min "mystiske" man! :)
    /helena

    SvaraRadera
  5. Nog behövs det skyddsänglar alltid i denna av världar...tror min lille son är vår skyddsängel...!! Läs gärna senaste inlägget i Mammamia bloggen så förstår du... :-) Skånekram!

    SvaraRadera
  6. mammamia: Skyddsänglar kan nog anta alla former och barnen är ju så kloka, så kloka... Ibland funderar jag på om det inte är så att vi föds med allt förnuft och visdom som vi behöver, sedan går det bara utför med att använda de gåvorna... Ju äldre vi blir desto mer krånglar vi till allt, kanske genom att överanalysera...
    :)
    /helena

    SvaraRadera