söndag 5 februari 2012

Det saknas lite värme


Fick en sådan stark lust att lyssna på något värmande. Lustigt hur många låtar på det här albumet (Undan för undan) som innehåller ordet värme på ett eller annat sätt. Freda´ tillhör några av mina äldsta musikhusgudar, även om jag i princip aldrig lyssnar på dem nuförtiden. Men plötsligt händer det! (å, nej inte den tråkiga, klyschiga referensen - igen:)

LP:n finns i våra gömmor någonstans, men tyvärr var det länge sedan vi hade någon skivspelare. Känner en ännu starkare lust att ge mig ut på grammofonjakt. Gärna en sådan där liten praktiskt resevariant. Ja, jag hör hur alla kidsen - med "paddan" och alla de rätta musikapparna -  kiknar av skratt just nu.

Låt dem skratta!

I alla fall; Freda´och jag är födda under samma småländska sol, nära nog i alla fall. Minns när bästisen fick bäras över "kravall"stängslet när vi stod längst fram på en konsert. Hon var en av alla dem som hade svårt att palla trycket av alla unga tjejer, som trängde på bakifrån. Men det gick bra, hon överlevde, alla överlevde. Och många var de timmar, dagar, veckor efter den ultimata musikupplevelsen som vi diskuterade vem Uno egentligen hade tittat på. Jag är fortfarande säker på att det var på mig. Ja, ALLA får skratta här...

Plötsligt fick jag den där strofen på hjärnan; "...Det saknas lite värme - sen är allting perfekt..."

Kunde tyvärr inte hitta just den på Youtube, men här, klick! hittar ni en annan värmande video ifrån samma album.
"...Hjärtat är fullt utav dig, jag har allt man kan önska sig..." - går ju inte heller av för strofhackor.

Här, klick! På en fransk?! sajt hittade jag hela skivan till modern! (MP3 och sådant minsann) försäljning OCH lyssning! Jippie. Gå in och lyssna på alla de gamla goda, fina, värmande, rara, raka texterna. Min absoluta favorit: "Kom kom" får ni inte missa. Som sagt klicka in er! Bara att markera respektive låt på listan nere till vänster. Eller varför inte lyssna på/köpa hela albumet? Det gör jag!



vi hörs.
:)
/helena



ps Hittade den här bilden när jag laddade över bilder innan. Det måste vara mannen som har busat - med min kamera. Hm. Men det förklarar väl det mesta om temperaturerna just nu. Värme PRIMÄR tillopp borde det väl ändå stå? Eller? Brrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar