fredag 10 februari 2012

A little piece of conversation


Skönt att höra att Bindefeld också kallar sig sakletare och gärna investerar i billigare ting. Där ser man.

Jodå, jag insåg att för att kunna sova, med denna något täppta näsa, behöver jag sitta upprätt och om jag sitter upprätt så kan jag -  såklart - inte sova. Så då tänkte jag att jag lika gärna kunde låta lap topen vila i knät (bra att någon vilar liksom) medan jag sitter upprätt. Hänger ni med? Det gör knappt jag.

Tidigt igår kväll lyckades jag däremot sova förbi alla antikprogrammen, dock ingen fara på taket eftersom alla går i repris och/eller finns på PLAY. Antikmagasinet har jag dessutom lyckats missa flera tidigare avsnitt av, därför passade jag på att titta på avsnitt 1 nu i arla morgonstunden. Tyckte dessutom att ämnet kunde passa bra till en rinnande näsa...

Fest! Festbord, festdukning. Genom tiderna. Bindefeld. Dåtidens Bindefeldar -
KarinCarl. Kandelabrar, saltkar i form av skepp?!? och annat smått & gott. Vikten av att ha en vacker duk på bordet. Och ändå viktigare att få komma till ett lagom väldekorerat och gärna kreativt dukat bord.

Uppmuntringsmumma för en något febrig förkylningssjäl!

Nä hörrni, det börjar nog bli dags att tänka på refrängen, ska nog försöka få lite horisontell vila ändå, det heta diskvattnet har fått upp andningsvägarna en bit - inte på vid gavel - men i alla fall på glänt.


vi hörs.
:)
/helena



ps Hihi, kan inte låta bli att fnissa när jag tänker på en viss bordsväderkvarn... Om ni inte förstår vad jag menar så har ni nog också missat detta festavsnitt, åtgärda det genast genom att trycka in er HÄR på SVT Play!

2 kommentarer:

  1. Krya på dig! Även här snoras och kraxas det :(

    SvaraRadera
  2. Ida: Tack! Det börjar kännas lite bättre nu, det verkar som att jag kommer överleva... ;)

    Åh, hoppas att alla Uttranmedlemmar slutar att förkylningshuttra NU! Jag håller den friskaste av tummar för er.

    Såg du förresten att jag la en liten länk till dig? Eller egentligen till stackars Sniff - i inlägget; Det saknas några centimeter päls.
    Hoppas att kissen också är på god bättringsväg.

    Jag ska försöka ta mig en "rymdrunda" åt ert håll snart. Vi "ses"!

    /helena

    SvaraRadera