tisdag 28 februari 2012

Är du riktigt fisk?


Ha, ha, jag kan, fortfarande, inte låta bli att skratta när jag tänker på Göran Greider. Alltså inte Herr Chefredaktören generellt, utan i förra veckans tv-tappning. Han befann sig, tillsammans med diverse andra i Fyrans morgonstudio, jag tror att det var i fredags. Dagen efter dagen D, eller kanske rättare dagen E - som i ett alldeles speciellt och tydligen inte helt okontroversiellt prinsessnamn. Där satt han mitt emot Jenny Strömstedt och en cigarrdyrkande Steffo, vid sidan av sig hade han historikern Dick Harrisson och en astrolog!?!

Ha, ha, det är nu vi kommer till det roliga... för medan Steffo & Jenny samtalade med Dick H och astrologen, satt Göran där bredvid och verkade lite smått chockad, så fundersam såg han ut att Strömstedt'an frågade hur det var med honom egentligen? Han harkelmumlade fram något i stil med; masspsykos.

Ha, ha. Masspsykos! Visst är det roligt?! Han kunde helt enkelt inte fatta att HAN satt inklämd mellan en historiker som pratade om tronföljartraditioner genom tiderna och en astrolog som berättade om vilken fantastisk personlighet den nya lilla prinsessan har (redan?) för att hon är fisk. Och för att acsendenten, eller vad det heter? stod alldeles rätt just då, i de småtimmar när den lilla sessan behagade titta ut.

Ha, ha, det roligaste av allt som kom ur republikan-Greiders mun var något i stil med; Och det som allra mest tyder på att vi har drabbats av en kollektiv masspsykos, är att JAG sitter HÄR!

Jag sa ju det. Kul. Superkul. Särskilt om man såg det. Hela den Greidska uppenbarelsen. Med förvirrad blick och karakteristiskt hår. Hi, hi. Ho, ho.

Missförstå mig rätt nu, jag tycker mycket om den käre tidningsmannen, författaren och poeten Greider, det gör jag, så det är inte åt honom eller alla hans åsikter (även om jag absolut inte delar alla) jag skrattar, utan åt själva situationen. Ögonblicket.

Håhåjaja, jag säger då dé, som de brukar säga, vuxet folk... nu börjar min mage röra sig i normal takt igen, efter skrattanfallet menar jag. Vad kan jag annat säga än:
Mer masspsykos åt folket! Ha, ha.



och vi hörs.
:)
/helena




ps Jodå,  läs gärna SvD's historieblogg om ett visst namn..., bl a mycket annat OCH kul att se att Dala-Demokraten också väljer att visa BILDERNA. Hi, hi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar