tisdag 14 februari 2012

Smörigt


Längst ner i den där lådan, full av småsaker, låg den. Den är så fin. Inte bara idag. Var dag förgyller den min vardag.


Alltså i en sådan där billig låda, som man kan hitta på auktion - nästan gratis.


Vad det var som jag till varje pris, nåja, ville ha i just den här lådan minns jag inte längre. Men det var definitivt inte den lilla kniven. Förresten, är det någon som vet vad jag har för färg/er på min tröja idag? :)


På köksskänken har den gott sällskap. Av Anna Karenina. Nämnde jag att jag fann de tre banden, på loppis, för nio kronor? Helt i nyskick är de. Det finns alltså någon mer, därute någonstans, som inte har läst denna klassiker - än. Skönt! I'm not alone!


Handarbete. Tenn. Står det på skaftet. Och ett G. G som i gott hantverk?


Den fungerar så bra som bokmärke - också.


Om man skulle komma igång med läsandet nu då! Men först vill jag spela den här, klick! för alla klappande hjärtan. Lyssna noga på texten. Den påminner om så många bra saker. Och en del mindre bra, som att jag tyckte Taube, "in alla shapes and forms", var det töntigaste som fanns - när jag var yngre. Men det är en annan historia.



<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar