onsdag 18 april 2012

Får vi lämna några blommor?


Från köket doftar det munvattnande från en försenad kvällssupé och in i mitt huvud flyttade en trummis in redan tidigt idag. En trummis som tydligen behöver öva ordentligt på sitt solo... Nu hoppas jag att maten ska vara det som till slut får tyst på trumslagarpojken, så att jag kan få koncentrera mig på att skriva lite. Hade tänkt att berätta om ett par böcker som står i vår hall. I karantän. Mögeldoftkarantän. Men det går inte, jag tål inga starka lukter alls just nu. Mer än den ljuvliga laxdoften som smyger sig på från köksregionerna då.

Ni får hålla tillgodo med ett par blommor så länge - från Nils, Lillebror, den söta lilla blomsterflickan och mig! & Enn, han har skrivit ner, den korrekta, texten och en del annat runt den här!

Nu hägrar mat och Babel!




vi hörs, på andra sidan huvudvärken.
:)
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar