lördag 7 april 2012

Pressad påsk


Hey you easter-lovers!

Förmodligen är det inte speciellt många som prioriterar en kväll framför datorn just denna kväll, men jag har tagit en massa bilder idag som jag vill skynda mig att att lägga in och redigera medan jag har en del saker färskt i minnet. Så då tänkte jag att jag kunde lägga in lite bilder här inne också, i fall det är någon som inte har något bättre för sig än att sitta på andra sidan skärmen... :)

Första bilden, den här ovan, är speciellt till alla er "normala" påskfirare, alla ni som säkert uppskattar en liten vacker glaspulla. Jag vet att det är många som precis som jag är förtjusta i var-mans-kristallen - pressglaset! Det är väl inte för inte som mitt inlägg om den här typen av glas nästan alltid ligger på första plats bland de mest sökta/besökta inläggen i listan till höger, populära inlägg.

Min fina höna hittade jag i en hörna... Sorry, jag kunde inte låta bli, nej men i en sådan där fyndkartong full med allehanda glasattiraljer, på en auktion för flera påskar sedan.

Det var längesedan jag var där nu, men jag slår gärna ett extra slag för det lilla fina pressglasmuséet i Folkärna i Dalarna. Litet och litet, där får minsann plats en hel del pressglaspjäser, ca 1500 enl webbsidan! Klickkika! gärna in en sväng, eller varför inte göra en irl-utflykt dit i sommar? Jag norpar nog ett ägg till, från den genomskinligt vackra glasmagen, så länge.


Stay tuned, för här dyker nog upp lite fler fotord = foton+ord, strax.
:)
/helena




ps Det chokladstarka maginnehållet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar