söndag 22 december 2019

Vi går mot ljuset, min vän.


Det är till flaskliljan jag säger det. Som tröst. Jag har just "klippt håret" på den spretiga gröna sköna och konstaterat att det varma elementet under dess rötter har fått den gamla krukväxten att börja torka och fälla och se allmänt risig ut i barret. Det är till flaskliljan jag nämner det här med att mer ljus är på gång. Och om du bara håller ut ett litet litet tag till, så ska du se att du snart får lite mer färg på bladen igen.

<3
/helena

ps Fast på det här fotot från oktober frodades det gröna "håret" fortfarande. Kommer ni ihåg att jag tipsade om att man kan använda sina värmeljuslyktor till julgransljusen istället? Om man har en massa små julgransljus och vill använda dem på nya sätt. Eller om man har en massa ljuslyktor, men inte vill använda så många värmeljus. Då kan det vara smart att kombinera värmeljuslyktorna med julgransljusen. Bara att hälla i någon typ av sand - med lagom tyngd och stadga - till hälften upp i lyktan eller så. Eller små stenar, eller lämpligt grus. Stick sedan försiktigt ner de rara ljusen däri. Tänd upp! Glöm bara inte att släcka de små ljuslågorna snart igen, min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar