torsdag 17 juni 2021

Konsten att sluta i tid. Och börja.

Det är nog den här jag gillar bäst, i alla fall. Ser ni vad det är? Javisst - det är en slags midsommarstång på gång.

Eller om det är den här - som har lite mer kött på benen, så att säga - som jag gillar allra bäst? Hm.

Det hela började i vilket fall som helst mycket enkelt, så där som det brukar göra. Väldigt enkelt, som sagt.

Ännu enklare, i ärlighetens namn.

Sedan byggdes det på, med färg och struktur och så, som ni såg i början. Och så hamnade vi här, ungefär.

Lite glad text på det. Och en aning mera svärta.

Eller nej, jag tror det räcker så här. Vår värld behöver inte mera svärta nu, vi behöver färg och glädje och färgglädje. Eller hur?

Så där ja. Då började jag i tid med att klä årets midsommarstång, även om jag kanske borde slutat efter ett par, tre steg - när den som ut som i början. Eller?

Sju stänger. En för varje dag som kommer innan midsommar verkligen är här. Ni kan välja vilken ni vill. Att skicka till någon. Eller bara titta lite extra på själva. Kanske gillar ni den som ser ut som en barnteckning allra bäst? Eller det gör de kanske allesammans? ;). I så fall har jag ju lyckats, menar jag. Det enklaste är oftast det svåraste. Det gäller att lära sig den svåra konsten att sluta i tid.

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar