fredag 27 maj 2011

Bryan på burk

Försöker se tillvaron ur lite nya vinklar
Läser lite, aka tittar på bilderna, i min nya, gamla växtbok
Kanske man skulle anlägga ett fågelperspektiv...
...försöker fånga den suddiga katten
men det går inte
Om hon hade haft en lugg... så hade hon nog kikat under den
Asch, suddigt igen
NU ger jag upp!
Ah, nu blev det lite bättre... men vad sur hon ser ut?!
Bäst att låta henne vara ifred kanske
Jag riktar kameran mot nya höjder
Se där en fjäril!
Fortsätter min jakt mot trädtopparna
En konsert med Lollo Hoffsten kanske? As comp. Tomorrow. In Kinna. Hm.

Sitter här hemma och försöker avleda uppmärksamheten från diskbänken & strykbrädan & Bryan Ferry! Det är ju ändå fredag? Men det går inte. Inte ens solen som precis kikar fram en snabbis mellan de annars så frekventa molnen, lyckas få mig på andra tankar. Jag fick just reda på att legendariske Mr Ferry uppträder på Lisebergs Stora Scen om bara en dryg timme. En dryg timme, minsann. Suck. Så här sitter alltså jag och katten medan mannen är ute på spännande kvällsjobb i... Göteborg. Just det. Bara några kvarter ifrån Liseberg. Arrgg.

Försöker trösta mig med lite Bryan på burk. Det går så där. Och Beda har namnsdag dessutom, ni vet hon, Osborns fruga. Undrar om de är där på konserten?  Eller om Kal&Ada drog ut dem på andra dåligheter. Nä, inte ens lite härlig, gammal go' göteborgshumor kan trösta, knyttet. Snyft. Men bara en liten snyftning för jag lyssnar lite mera. Och så är det väl postkodmiljonären ikväll?! Jippie. Not. Det sänds ifrån/spelas in i Göteborg...

Om jag fortsätter oja mig ett tag till så kommer Mr Coolness snart att ha hunnit sjunga på sista versen och slutnoten ha tonat ut.

Nu känns det lite bättre, disken väntar, tack för att ni lyssnade på mitt gnäll, här, på burk.


Hoppas att Ni får en bra start på helgen, where ever You are!
:)
/helena


ps Mannen messar att jodå, visst, både Mikael Tornving, Jakob Eklund Och Snabba cash-snyggingen Joel Kinnaman är där, på samma jobb som han är. Suck. Men Bryan är i alla fall här, också, i mitt knä. On top. Lap. Top. *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar