tisdag 3 maj 2011

pausblomma



Det här är inte min favoritblomma!


Det är däremot en av de få växter som jag lyckats få att blomma om, någon enstaka gång. Nu är det denna enstaka gång. I köket står denna livskraftiga flamingoblomma och ståtar, med en enda uppnosig rosig "knopp", just i detta nu. Åtminstone igår, när jag tog bilderna...

Inte behöver man åka ända till Miami för att få se en rosa flamingo, i vår lilla stad finns de - här. En hel skock eller flock. Och i mitt kök!


                                              Visst är den vacker ändå, min icke-favorit. :)

Med önskan om en blomstrande vardag.
så hörs vi snart.

/helena

ps Det här var inte dagens inlägg, men eftersom jag inte var helt kry i helgen så ligger jag lite efter, både med disken, inlägg och lite annat livsviktigt. Ett utförligt bildrikt inlägg är på G, så stay tuned. Läs gärna om Iris så länge, hon heter så min favorit. Och se så nära det var att hon kraschlandade!

pps På Fabriken! blommar det idag!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker också väldigt mycket om Iris, just nu står det faktiskt en stor bukett med just Iris på bordet i glasverandan! Dina rosa flamingos ser också härliga ut!

    Ps: japp, det var mitt fat som var med i senaste Hem & antik :)

    SvaraRadera
  2. Ida: Det såg jag väl att det var ditt fat! :) Tänker ofta på dig och just dina våningsfat när jag åker ut på mina (dödsbo)auktioner på landet. Alla gamla vackra tallrikar som finns, wow, och en hel del nyare, 70-tal, minnestallrikar av alla de slag. Ibland i bästa kvalité dessutom. Gustavsbergs benporslin t ex!

    Du behöver inte en tallriksinköpare, eller så? :)

    /helena

    SvaraRadera