tisdag 15 januari 2019

High 5! Tulpanspecial


Här kommer fem till, av bara farten. Fast formatet att visa er fem vintage-favoriter i en ny form, i ett nytt sammanhang, har inte riktigt antagit sin slutgiltiga form ännu, känner jag.

Vi testar lite olika först, känner oss för så här i början. Medan snön faller utanför, plockar jag fram nummer 3 av Elle Interiör. För den hette ju så då, 2003 - Interiör. En favorit, helt klart, som har fått stanna kvar i mina tidningshögar. Med vintage-våren på framsidan!


Metallasken. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer om den? Mer än att den är väldigt fin. Den rymmer inte mycket, men den ryms ändå i mitt blödande vintage-hjärta.


Vasen, med sin bulliga form och sitt glada bubbelgumsmönster! Inte alls i min smak, egentligen. Kanske just därför som jag finner den smått oemotståndlig? Tavlan. Påminner om den jag hade på väggen i mitt barnrum. En klassisk vårbukett med alla de rätta ingredienserna. Gult och rosa tulpaner och blått och vide och annat smått och gott. Och så måste man ju ha glasögon med ett snyggare än praktiskt fodral. För att kunna läsa det finstilta med stil.

<3
/helena

ps Ni har väl sett Tulpanfeber (Tulip Fever, 2017)? Med bästa Alicia? Den vackra och överjordiskt begåvade tösabiten som bara kommer en liten, liten bit härifrån? Jaså, det har ni ja? Ja, jag tänkte väl det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar