torsdag 4 februari 2021

En (jul)kär teckning

Är på gång med en vårresning bland loppistavlorna. Måste minska antalet bilder här hemma en aning. För även om jag älskar att variera fixpunkter för ögonen, måste de ju få en plats och inte bara stå och skräpa och så.

Sedan vill jag ju gärna fortsätta skapa egna bilder/foton också. Och det vore ju konstigt om jag inte gillade mina egna alster alls. Alltså måste det finnas plats för en del eget material på display också. 

Och så har vi ju alla underbara teckningar som mannen kommer hem med från sina arbetsplatser! Kidsen är ju så kreativa och produktiva! Älskar, älskar, älskar deras grejer! Se bara på den här. Tror det är Ludvig som har gjort den. Ludvig med v, inte w. 

Vet inte om det kan vara en tomte? Jag får i alla fall lite tomte-vibbar av figuren. Känns som en tomte som undrar vad som hände. Lite: Är-julen-slut-eller?-ansiktsuttryck. Gulligt.

Var lite svårt att hitta en lämplig ram - alla är ju snart upptagna, vet ja! Men trägen vinner, hittade en gammal, med buckligt glas, till slut. Även om jag fick beskära teckningen rejält och leta efter lämpligt stöd åt ramen som egentligen ska stå på andra hållet. Men men. Nu så. Nu står den stadigt i köket, med hjälp av två lite vilsna kuliga, juliga ljusstakar. Två ljusstakar som också undrar varför det är så ljust i köket? Är det vår redan? Och får vi verkligen stå kvar framme i så fall? Ja! Yes!

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar