torsdag 11 februari 2021

Kärleken är varm

Hm. Jag ville göra en kärleksfull bild. Till er. Något på tema hjärta, originellt nog. Så jag funderade. Och...

...funderade.

Sedan åt vi glass. (Wienernougat, en av mannens favoriter).

Och då kom jag att tänka på den här stiliserade struten jag gjorde för ett par år sedan, på vårtema, tror jag.

En diffus idé tog form.

Idén fick lite fastare konturer.

Även om det är en gammal idé egentligen, så gjorde jag om den en aning. Modifierade. 

För vad kan vara mer kärleksfullt än en tvådelad strut full med allsköns smaker? Oavsett om ni föredrar det pastelliga, punkiga, grafiskt enkla, eller en aning mer hardcore.

Back to where we started from. Jag tror jag föredrar den här ursprungliga. Eller någon av de lite mer skönt skissartade där på mitten, kanske? Eller den grå? Eller den på lite mer blodigt allvar? Äsch. Det är ju en fråga om dagsform. Och smak.

Hur som. Glass är kallt (särskilt när man äter den när termometern visar under tio grader Celsius!). Men kärleken till glass är ju varm!

Sköt om er.

<3

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar