måndag 20 december 2010

Lugnt och städat



Jag vet inte hur det är med er, men jag är inte så förtjust i det här med att städa. Varken till jul eller annars. Det finns alltid så mycket annat roligare att göra... men helt går det ju inte att undvika ett och annat rendez-vous med Mr Vacuum cleaner..:)

Därför har jag skickat in det lilla söta paret, här ovan, i julveckans första inlägg, för att ge oss de rätta perspektiven på tillvaron, i hemmet.

Det var i somras när jag & mannen gjorde en liten bilutflykt, som jag stötte på de gulliga tu :). I en helt fantastisk antikhandel, mitt ute "i djungeln", inhyst i en gammal lada/ladugård, såldes de mest skilda saker. Där hittade jag ett annat lite dyrare föremål (det blir nog ett annat inlägg om det så småningom) som jag verkligen ville ha och därför köpte, men så var det då den här lilla tallriken... Helt utan märkning, femtiotal gissade handlaren. Inget sådant spelade egentligen någon roll, för de ropade på mig! Motivet är kanske lite i "puttenuttigaste" laget för mig, men tillsammans med de kloka orden blir detta ting helt oemotståndligt!

Städa lugnt & fint där ute...så hörs vi senare!
/helena

ps. Ni har väl inte missat dessa "Praktiska råd i julstöket", klicka gärna in Er och ta del av dessa oumbärliga tips! 

2 kommentarer:

  1. ah så fin liten tallrik! och städa kan ju inte vara meningen med livet! /Annika

    SvaraRadera
  2. Annika: Bättreliteskitihörnen...
    :)
    /helena

    SvaraRadera