lördag 2 februari 2013

En annan melodi



Frukt, fågel, fisk, flagga, färg, fotboll, förklädnad, (o)frihet & lite Mr. Selfridge.

Så är det. Idag säger the f-words allt om vår lördagskväll. Har laddat upp till tänderna med energi för att låta bli att trycka på knapp ett, på fjärrkontrollen, redan klockan åtta. (Och det går nog bra, för jag sitter ju här nu.)

Här ska ätas frukt... Mentos.

Och här ska filmnördarnas flagga hållas högt! Tänkte slå på tvåan klockan 22 och titta på det iranska, komiska dramat "Kvinnor Offside".

Innan dess ska jag faktiskt slå på ettan en stund. Vid 21 och 28 draget ungefär ska jag försiktigt, försiktigt, kika till så att det säkert är på väg att ta slut. För säkerhets skull med mute-knappen intryckt.

När sedan tv-kusten uppenbarligen verkar klar och inte en enda Danny eller Gina syns på hela den lagom tjocka tjock-tv horisonten då, DÅ, ska jag njuta av brittiskt sekelskiftesdrama - igen! Förra sekelskiftet alltså. (Eller säger man kanske förrförra nu?)

Via det amerikanska affärsgeniet Harry Selfridge ska vi färdas bakåt till det glamourösa London. Och trots att titeln bara innehåller titeln Mr. så läser jag i Aftonbladets tv-bilaga att; "... Serien utspelar sig i en tid när kvinnors frihet ökade och förutom Mr. Selfridge är det just kvinnorna som står i centrum ..." Yes!



Och nu ropar mannen att laxen är klar för servering. Fabulous!
:)
/helena

2 kommentarer:

  1. Snygga bilder, vad är det med den rosa färgen kan jag undra. Den får mig alltid att dregla.//Sanna

    SvaraRadera
  2. Sanna: Haha, ja, dregla ÄR ordet. Fast faktum är att det tog lång tid innan jag tog tillbaka den rosa nyansen till mitt hjärta. Fick väl en överdos på åttiotalet. ;) Men nu har "hon" verkligen kommit till nåder igen - Rosa!

    Igår fick fyra babyrosa, och lite lagom tantiga, lampskärmar komma med hem ifrån loppisen - ren och SKÄR lycka! Att de dessutom bara kostade 10 kronor styck gjorde mig ju inte heller direkt ledsen. Och inte plånboken heller...

    Kul att du tittar in!

    :)
    /helena

    SvaraRadera