tisdag 12 oktober 2021

Cat and a cat-person

Oj, vilken komplicerat historia. Nog för att jag gillar att pilla med mina bilder. Känner att det är väldigt givande att komma en bit längre med mitt bildskapande. Men. Ibland blir det bara för krångliga vägar dit alltså. Som här. Det började med en skärmdump, från en musikvideo, tror jag. Sedan bestämde jag mig för att måla av en del av motivet analogt, med färglåda och penna och så. Sedan in i redigeringsprogrammet och fram och tillbaks och hit och dit. Sedan blev jag ganska nöjd. Ganska. Här är den i alla fall. Ni får den av mig, själv vill jag bara jobba vidare nu. Gärna med lite kortare väg från ax till limpa. 

Sköt om er.

<3

/helena

ps Ja, just det ja, en liten kul grej till. Angående pappret jag använde att måla analogt på, ett återanvänt papper igen. Men det får vi prata mer om en annan dag. Nu måste jag ta hand om alla de andra bilderna jag håller på med - och det får bara inte ta lika lång tid som den här. Puh. Hoppas ni gillar den här enda färdiga i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar