fredag 1 oktober 2021

Naturlig tapet

Hm. Hur kom den här idén till? Jo, vänta nu här, så här var det ju. Läste om trenden med fototapet, och tänkte att jag måste göra mitt. Säga mitt. Fixa en naturlig tapet. Sagt och gjort, jag började fundera utifrån det här...

...fotot jag tog. En lagom drömsk och grön skogsglänta klädd i sensommardräkt. Vad skulle man kunna göra av den, tro?

Jo, förvandla den till fyra varianter utifrån våra årstider. Det här är våren, om ni inte ser det. Spirande skir.

På vintern blir det lite mera vitt. Konfetti-känsla på det. Med röda små bär, eller julkulor, på skogens granar. 

Sommar! Med ett strilande duggregn. Och knott, eller nåt, i luften. För inte syns det väl något mer djur här, va? Ingen liten figur som brukar lura i diket? Eller gå på vägrenen? Någon som brukar säga mjau, ibland? Som inte brukar gilla att överraskas av regn?

Sköt om er.

<3

/helena

ps Lite skoj i skogen här, va? Haha. Inte är det väl en ny trend med fototapeter heller? Det har väl funnits på, så att säga, tapeten länge? Eller har jag fel? Anyway. För att det inte ska slitas och slängas och målas och tapetseras om hela tiden, måste man ju välja ett hållbart motiv, något man inte tröttnar på i första taget. Som en favoritårstid, tänkte jag. Även om jag inte tänkte så särskilt seriöst.

Det var dagens andra lättsamma inlägg det. Det första hittar ni här, om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar