tisdag 3 januari 2017

Ett löfte är ett löfte är ett löfte


Måste medge (ska jag börja alla mina texter 2017 så?) att det är lite trögt. Lite segt. Lite trögstartat här. Visserligen har jag mycket på g. Håller på och jonglerar med två-tre olika uppslag in hit just nu. Plus allt annat. Och det må låta som skryt i avdelningen: ojojoj-vad-upptagen-och-viktig-jag-är-och-vill-framstå-då! Men det är det inte, jag lovar. Det ÄR trögt. Vet inte om det beror på blåsten som får regnet att smattra hårt, hårt mot fönsterblecken eller om det "bara" är fråga om en allmän helgförsoffning, men något är det. Äsch. Och där kom det också: Äsch:et. Det brukar komma förr eller senare, följt av en nätt släng av: -Vad gör väl det om hundra år? Äsch.

:)
/helena

ps Hagbard har funnits sedan 1973, visste ni det? Och visste ni att Dik Browne ritade och skrev honom fram till 1989, då sonen Chris tog över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar