söndag 1 januari 2017

Skål då, för tvåtusensjutton!


Måste medge, att det var en liten utmaning att försöka få mannens små påsar under ögonen att se gulliga ut idag. Det blev lite sent. Eller lite tidigt. Eller hur man nu väljer att se på det. Vi såg en dålig film på TV. Om exorcism... Innan dess var vi ute lite, jag myntade bland annat begreppet "underansträngning" under kvällens gång. Ja, jag vet att jag har sagt att jag hatar snobbism av alla de slag, men. Men att gå ut och äta på semi-fin restaurang på nyårsafton i urtvättad, uttöjd vit T-tröja är väl ändå en bit under gränsen, eller? Jaja, det rör ju inte mig egentligen. Och han verkade ju glad och trevlig där i den stora, vita tröjan i alla fall. Nu var det ju inte alls det jag ville säga, utan...


...jag ville utbringa en fräsch, väldoftande, rosa...


...SKÅL!

Året är nyfött och oskyldigt som en rosa babybak, och jag tänker mig att vi tillsammans borde kunna hitta minst 2017 skäl att skåla. Trots allt. Trots världsläget. På ren trots borde vi kunna hitta 2017 skäl att skåla. Minst 2017 skäl!

<3
/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar