måndag 1 mars 2021

Ett skutt, skutt, skuttande påskkort

Något som jag började samla på mig som ung vuxen var pepparkaksformar. Särskilt i form av diverse djur. Här finns en slimmad krokodil och en långhalsad giraff. Här finns en katt och en hund och ett får eller två. Här finns en liten dalahäst och en elefant med flera.

Och här finns en kanin. Och det är den som har fått skutta in i fokus på det här påskkortet som jag har arrangerat, fotat och redigerat fram till er. 

Någon tycker kanske det är lite tidigt med påskrelaterade ting, men jag tycker vi kan unna oss att njuta och låta oss inspireras redan nu. Jag tror vi behöver det. Vi behöver det gula och glada.

Pepparkaksformar kan användas till så mycket. Som dekoration och som form. Varför inte forma sig en älg av en tråkig sockerkaksskiva? Eller låta den bäst gräddade våfflan få en kamelpuckel mitt på? Passar alla smaker och åldrar. Pepparkakor kan man ju aldrig bli för gammal för att gilla (personligen äter jag dem gärna året om - både mjuka och vanliga!), alltså kan man inte bli för gammal för roliga, fantasifulla pepparkaksformar heller!

<3

/helena

ps Tyckte det var lite synd om er - att jag bara bjöd på ett modifierat vårkort som redan varit publicerat här inne i en liknande form förut - därför bjuder jag på ett alldeles nytt och fräscht påskkort också. Även om det här inte är slutversionen av det här skuttiga kortet. Det får ni kanske se senare. En aaning närmre själva påsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar