tisdag 2 mars 2021

Korsstygnslagda vingar

Jo, jag berättade ju om de där två väskorna vi har i hallen. En för utgående grejer, så att säga, och en för de saker som är på väg in. Och här handlar det i första hand om second hand, förstås. Häromdagen rotade jag i in-väskan, för jag hade för mig att en fågel hade landat däri för länge, länge sedan och aldrig fått flyga längre in i hemmet än så. Dags att ändra på!


Inte så påskig fågel direkt, tänker någon säkert nu. Och nej, kanske inte. Men jag gillar ju att använda mig av andra färger än bara de traditionella till alla högtider, så allt behöver inte vara gult och pastelligt och gulligt vid den här tiden på året.


Nu får den fina papegojan hänga här ett tag, framför ena sidan av diverseskåpet. Där får den hänga och släta ut sig lite, och dölja väl valda delar av hemmets tomtesamling inuti skåpet, även om inte riktigt alla låter sig döljas så lätt. Prata goja? Ja, det har jag väl gjort tillräckligt nu, va?

Sköt om er.

:)

/helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar